Våran plutt 3 månader!

Igår var vi himlans duktiga här hemma.
Emil hade bara en timmes redovisning i skolan på eftermiddagen så han var hemma mest och kunde hjälpa till!
Jag satte igång med att rensa ur både frys och kyl helt för en rejäl rengöring.
Frosta av frysen är ju inget man gör så ofta så den var ju heeeelt igenisad nästan, väldigt behövligt var de.
Kylen var också lite grisig så den behövde nog de den också!
Emil började gräva i skrubben han och rensa lite skit som skulle slängas, gamla skor mm.
jag gjorde också ett djupdyk där för att kolla igenom mitt skit. Så bytte vi plats på sommarskor och vinterskor mm, de typiska årtids-bytet.
Emil fick ta med sig skiten och fara förbi tippen när han skulle till skolan.
Jag själv plockade iordning lite här hemma och gjorde klart frysen.
När Emil kommit hem igen så fick jag lov att åka iväg och göra storhandlingen själv. Ganska så skönt att komma iväg hemmifrån utan lillfisen en stund så jag slöade med de hela ganska länge.


På kvällen sen fick Adrian checka in på spa-stenhagen.
Han fick först lov att bada med pappa och ha tända ljus i hela badrummet.
Sen fick han ben och fot massage av mamma med tända ljus följt av sagoläsning. :) Myspojken.
Var ju tvungen att smöra lite inför idag.

Idag är han ju hela 3 månader våran lilla plutt.
Vi fick gå upp tidigt och göra oss iordning för att åka till BVC.
De var ju dags för 3 månaders vaccinet för våran lilla gosse, inget man sett fram emot! Hua!
Men de gick jätte bra verkligen, han skrek till men så fort jag tog upp honnom så blev de bra igen.
Men sen har han varit mammig och trött hela dagen i stort sett.
Så fort jag lagt ner han så har han grinat tills jag tagit upp honnom och då har han somnat igen med nappen i truten. Den värsta mammigheten släppte när jag pillat ner honnom i vagnen för en promenad vid halv fyra för de gick bra! Då gick vi till Bellis garden och mötte Linda och sa hej och kikade på julgrejerna som kommit. Kul kul!
Nu ska vi försöka att få i lilleman lite mat så han kan somna ordentligt, hoppas att han får slippa feber nu i natt och att vi ska få sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0