Tjejkväll med mammorna.

I fredags på dan så åkte jag och Adrian ut till ramsta och hängde lite med farmor och farfar.
Vi hade glömt fakturan till bygdegården där ute, och brevet från polisen om bilen hade kommit mm så jag fick åka ut och ta tag i de lite.
Och så fick jag äntligen lite rotmos och fläskkorv till lunch, muuuums. Gammal husmanskost är underskattad.
Men vi va tvugna att fara hem relativt tidigt så jag skulle hinna göra mig iordning, handla lite och sen göra mitt biddgrag till kvällens middag.

Anne och Joanna hade kokat ihop en fredagsdejt, och dom utvidgade den till tjejmiddag så dom bjöd mig och Maria från  mammagruppen också.
Maria har ju en Alice som snart är 6 månader och Joannas Alice är ju 3 ½ men äter ersättning. Hur som helst så fick Alicarna vara hemma med sina pappor, så de var bara Adrian och Samuel som fick hänga på.

Jag snoffsade till Adrian med skjorta och allt när vi skulle på middag, packade med mat och snask och bad Emil skjutsa bort oss till Anne, de är ju så nära så de gick ju bra.
Vi kom bort till strax före kl 6 ungefär och vi var först. Grabbarna bus fick hänga med varandra lite i Samuels Tummen-babygým, Adrian älskade de. :)
Joanna och Maria anslöt ganska snart och våran mysiga tjejkväll var igång.

Förts blev de bubbel som fördrink, både med och utan alkohol. (alkoholfri för mig)
Maria hade sen gjort förätten som var en trattkantarell soppa med tryffelolja och västerbottenost och med bröd till de då. Den va suuuuper god verkligen!! Samuel hade somnat för kvällen och Adrian fick låna hans babysitter under förrätten så de gick bra. Men lilleman blev lite grinigare efter de och ville vara hos mamma hela tiden så jag ringde Emil så han fick komma och hämta honnom. Emil och Adrian fick ha en killkväll hemma istället så kunde jag slappna av lite mer och så slapp vi ha en bebis som störde.

Till varmrätt så hade jag gjort en potatisgratäng och Joanna hade med sig en nötytterfile och wiskeysås att ha till och Anne hade gjort en smarrig sallad till också. De va såååå gott verkligen.
Och Anne stod för efterrätten som blev en lingoncheescake, så hela middagen gick i höstens tecken.
En toppen meny om vi ska vara ärliga som lätt skulle passat in på "halv åtta hos mig" eller något. :)

Ingen av oss är direkt blyga så vi snackade på om allt möjligt och de flöt jätte bra. :) Men dom andra tre bönorna är ju över trettio och är sjuksyrror alla tre så jag är ju utbölingen kan man säga. Men de gör absolut ingenting.
Jag är också den ända ammande så jag fick avstå vinet.
Men snasket som jag hade tagit med var ju inget man avstod. Vi satte oss i soffan och åt chips och godis och pratade tills jag kände att brösten hade fyllts tills sin gräns.
Lilleman smuttade lite på dom runt kl 6 när vi kom till Anne men de va inte mycket han åt då.
Så när klockan var halv tolv så var dom sprängisar och började läcka som soll plus att jag kände mig trött så jag sa tack och hej och gick hem. :)
Men ack vilken trevlig kväll och super god mat!


Uppsnoffsade och redo för tjejmiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0