Babymassage.

Idag har vi varit på första träffen med babymassage jag och Adrian.
Anne och Samuel hade också bokat upp sig på den kursen så vi tog följe. Skönt att vi var två som gick tillsammans dit, känns tryggare så.
Vi tog våran vanliga uppladdning med en timmes promenad innan så grabbarna är sövda innan de ska grejas med dom. Lite tutte på de när vi kom dit så var Adrian väldigt glad och samarbetsvillig, skönt.
De va Jag, Anne och 4 st andra mammor, 6 st totalt alltså vilket kändes alldeles lagomt.
Först fick vi lite fika, och så gick hon igenom lite vad komma skall och vad de handlar om, och så fick vi ju presentera oss och våra bebisar för varandra såklart.
Sen fick vi gå in i ett annat rum som var lite mer uppvärmt med ljus och musik och en fin ring med madrasser med våra namn på. :) Myspys.
De första momentet som var dagens punkt  var ben och fötter på våra bebisar.
Jag tyckte att de va mysigt, och jag tror Adrian tyckte de också för han höll sig glad och lugn hela tiden.
Nu blir de till att massera knubbiga ben här i en vecka så får vi lära oss nästa del om en vecka.
Totalt så kommer de vara 5 omgångar massage-onsdagar och de ser vi fram emot! 


Efter massagen så tog jag och Anne oss en promenix till maxi för att käka lunch på fiket somn ligger där brevid.
Vi smaskade i oss spenat och fetaostpaj och en liten tårtbit till efterrätt, och så handlade vi lite behövligt på barnavdelningen på maxi innan vi skildes åt.
Pappa Emil var hemma när vi kom hem så vi har myst resten av dagen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0