Nostalgi, Kärlek och alldeles underbart!

Jag har haft en alldeles uuuuunderbar helg lite längre söderut i landet.
I lördags förmiddag så kidnappade jag bilen och for till Vingåker för att hälsa på Kristina. :)
Jag va lite nervös för att köra så många mil alldeles själv, men de gick hur bra som helst!
Jag kom fram något senare än planerat, men de gick bra ändå.
Efter att ha lämnat grejer och bil, hälsat på Ann-Catrine och Stickan och slevat i sig lite soppa till lunch så stack jag och Kristina till Norrköping.
Vi hade siktet inställt på lite nostalgi.
Jag hade inte vart och gått runt på stan i norköping på hela 5 ½ år nästan. Jisses.
Vi tog oss en glass och strosade runt lite, tog en snabbis genom köpcentrumen och konstaterade att allt va precis som förr. Knappt något hade ändrats, butikerna låg där dom brukade dom flesta, a-lagarna hade inte rört sig ur fläcken och snygghetsnivån på norrköpingsmänniskorna var lika hög som vanligt. När vi ändå var i Norrköping så tänkte jag att, vi kanske ska höra om Jesper är ledig för att ses. Men svaret på de var att han hade match och inte skulle hinna så jaja.
När vi var mätta på stan så styrde vi istället ut mot vårt gammla elevhem för ännu mer nostalgi.
När vi stod där utanför hemmets dörr så slet de sig en otrolig längtan efter att få ta sig in och se om allt var sig likt. Som i ett trollslag så kommer en elev och ska gå ut och dörren står öppen framför oss. Vi kunde inte låta bli att smita in fast man inte får.
Visst var de sig likt, förutom att dom hade målat om och piffat upp de lite, men lukten var den samma!!
Vi gick och suktade utanför våra gammla rum, och tog oss ett varv genom hela hemmet. När vi gick förbi elevhemsföreståndarens kontor så var de inte Lotta som satt där, utan en främmande ganska ung tjej. Vi erkände att vi brytit oss in och varför vi va där. Hon tyckte de va helt okej att vi gick våran nostalgirunda, så de va ju skönt.
Nästa punkt på nostalgitrippen var att ställa bilen och ta en promenad runt strömmen.
Sagt och gjort så ställde vi bilen och började att promenera.
När vi tagit oss genom kneippen en bit så tänkte Kristina visa vart Jesper bor nu för tiden.
När vi gick förbi så kikar jag in i trädgården och där sitter han ju och solar med en bok, och väntar på oss.
Han och Kristina hade planerat hela tiden att lura dit med så vi kunde ha en grill och vinafton tillsammans i gammla vänners lag. :) Guuud så glad jag blev.
Thessan anslöt så fort hon slutat jobba och vi tände grillen.
Om inte de va nog så hade planen inkluderat en Olle som skulle komma hem tidigare från Thailand, men han missade sitt flyg och min överrasknings grillkväll med de. Satan!
De var en ytterst trevlig kväll med god mat och trevliga vänner.
Jag fick lov att styra Kristinas lilla bil Tekla hem till vingåker efter att Kristina fått i sig lite vin. Tur att jag och pytteliten inte får dricka. :P

På söndagen så latade vi oss rejält där på morgonkvisten och sov länge och väl och åt sen frukost.
Sen placerade vi oss i solen med Kristinas fotoalbum från våra bravader från skoltiden. Resan till Portugal, till Österrike, student och bal med mera. Vi har verkligen haft en nostalgihelg i den meningen!!
Sen fick jag agera åskådare till Vingåkers exellenta damlag i fotboll då Kristina hade match.
De slutade på hela 8-1 och dom spelade utomordentligt bra!
Sen åt vi middag med Ann-Catrine och stickan och bäddade sedan ner oss i sängen för film och popcorn.
Än mer skitsnack passerade innan lampan släcktes.

Vi hade fått bekräftat att Olle hade kommit med planet hom och kommit hem till Norrköping på söndagen.
Så vi beslutade oss för att ställa klockan och gå upp tidigt för ännu en Norrköpingstur.
Jag hade ju inte sett Olle på lika lång tid som Jesper, så jag var ju tvungen att försöka hinne med en skymt av honnom också!
Så vi for dit och mötte upp herr Lilja och gick sedan för att äta lite glass och prata om dom gångna åren.
Tyvärr hade jag snålt om tid så de blev lite tajt med att pressa ihop alla händelser på ett kort samtal.
Men de var i alla fall kul att bara hinna se honnom också!
Sen fick jag slita mig och säga hejdå till dom båda och styra mot Uppsala igen för att hinna till möte på försäkringskassan till kl 4.
Jag hann med en minuts marginal högst!

En helt underbar helg med kära återseenden staplade på hög. :) Sammanfattningen lyder: NOSTALGI, KÄRLEK och ALLDELES UNDERBART!!

 
Bildbevis på att dom faktiskt existerar fortdarande pojkarna. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0