Vem är tjockisen? :O

Jahopp, då är jag inne i den 20 graviditetsveckan, (19+2). De betyder halvvägs in i graviditeten! Hurra. :)
Jag tycker nu när man tänker tillbaka på de lite att de har gått väldigt fort.
De är bara till att hoppas att nästa halva kommer gå lika fort den.
Jag tillhör ju inte den kategorin som tycker att de är så himla mysigt och härligt att vara gravid och ser allt som rosa och fluffigt.
Jag tycker mest att de är jobbigt att inte vara och må som man brukar.
Jag ÄLSKAR ju mat, men de gör tydligen inte Pytteliten.
Jag vill ju kunna lassa in så mycket man jag bara kan när man käkar, men jag får ta mig fan inte plats med hälften så mycket som jag brukar.
Dom brukar ju säga att man käkar för två när man är gravid, ah men då käkade jag tamefan för 3 innan i så fall!!!
Man är trött, känner sig skum och man får inte plats i kläderna längre.
Och så hugger de till i magen titt som oftast och den kliar för att huden töjer på sig.
Och de kommer bara att bli värr.
Så nu har jag klagat lite. :) Men visst de är kul också, nu har man ju i alla fall en mage som ser ut som en bebismage så folk börjar se och märka de hela. :) De är kul med en massa komplimanger och gratulationer.
Och jag har fortfarande inte gått upp ett gram nästan, vilket jag ser som ett stort plus. :)
Jag väger lika mycket nu som jag gjorde i v. 13. Men de beror ju lite på att jag gick ner så mycket då jag var sjuk, så nu har jag gått upp dom kilona med 0.4kg i veckan. Så här ifrån och uppåt så kommer de vara bara extra gravid-kilon. (men de ser ju ut som att jag slipper 20 kilos viktökning i alla fall, håll tummarna.)



För övrigt så har jag och Emil varit ett par i 49 månader idag. <3 <3


Kommentarer
Postat av: Therese

Oh, vilken gullig mage :)

2011-03-06 @ 14:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0