Sista månaden.

Bebisen växer, och jag också. Är nu i v. 36+4.
Nu har jag gått upp totalt 10 kilo, vilket är ganska normalt. Men jag hade ju varit betydligt gladare om de bara varit typ 5, men jaja. :P
Sist jag var hos barnmorskan i förra veckan, så stod magmåttet på 33cm, bebisens hjärtljud låg runt 145/slag per minut och jag hade strålande puls och värden.
Jag tror ju att sista månaden nu kommer vara den som känns längst av dom alla.
Jag är fet som ett djur, de är sommar och varmt så man svettas som en gris. Jag måste upp och kissa ungefär varannan timme om natten när de är som värst, vilket betyder 4-5 gånger i värsta fall. Om bebisen är snäll blir de bara 2-3 gånger.
Fogarna gör ju ont som vanligt, de kommer jag ju inte undan hur mycket jag än vilar.
Och jag känner mig som en stor gnällspik, uuuu.

MEN jag är ju friiiiiiiiii. :) Jag jobbade sista dagen på bellis i torsdags.
De kändes extremt märkligt att inte komma tillbaka till jobbet på så länge.
Nu i början kanske man inte reagerar så mycket på de, semester har man ju varje år, men sen.
Jag tog i alla fall med mig en hemmagjord tårta och bjöd på, och jag fick ett presentkort på the body shop, ett par byxor, ett par strumpor och en body till lillskrutten. Tack! :)

Annars så, de mesta känns klart nu inför att bebisen ska dyka upp.
De jag har kvar att göra är:

* Tvätta alla bebiskläder en omgång.
* Packa BB-väskan.
* Få upp hyllor över skötbordet i badrummet.
* Köpa alla dagligvaror som blöjor mm.
* Rengöra alla bra-att-ha saker vi hittade i Sandras källare, badkar, babybjörn mm.

De finns säkert mer saker som jag inte tänker på just nu, men där är de viktiga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0