Pressat schema!

I tisdags så var vi på BVC igen med "lilleman".
De är nästan så jag måste sluta kalla honnom för lilleman faktiskt.
Han väger hela 8030g och är 67 lång och han är ju bara 4 ½ månad!
Han är också en superstark kille och hade inga problem med alla rörelseoch styrke test dom kollar vid den här åldern.
Snarare att hon kommenterade att han gärna kör röva i vädret när han ligger på mage, första steget innan han kryper. Aj aj de känns tidigt de att han ska ta sig fram, jag hoppas de dröjer!
Men annars så gick de bara bra!


I onsdags hade vi en fullspäckad dag.
Vi började med att försova oss lite. Vi hade bokat promenaddejt med tjejerna till halv 10 och jag satte mig chockad upp i sängen när kyrkklockan här borta ringde vid kl 9. Jag fick lov att ta på Adrian ny blöja och kläder i stort sett fortfarande sovande och pressa han på tutten så vi kunde komma iväg sen. Vi blev lite sena men de gjorde inte så mycket!
Vi va hela 6 vagnar på språng den morgonen, för efter vår tur så var de dags för sista mammagruppsmötet.
De va tänkt att handla om infektioner för dom små men vi pratade mycket mat också faktiskt.
De va så härligt att sitta och prata och kika på alla bebisar som blivit så otroligt stora sen första gången vi sågs.
Efter så gick bara jag Anne och Joanna och käkade lite lunch på McDonalds och handlade lite på maxi.
När jag och Adrian kom hem  igen så blev de snabba ryck med blöjbyte och tutte, Pappa Emil va redan hemma också då vi skulle på möte på banken vid halv 3.
Vi ordnade ett konto till Adrian, försäkring på honom och så pratade vi möjligheter för ett större boende framföver.
De gick väl bra förutom att Adrian blev smått hysterisk ett tag där.
Men när vi kom hem så dukade vi upp en massa nya smaksensationer, 3 rätters närmare bestät och då blev han glad igen.
Han käkade som bara tusan. Majs/potatispuré, majskrokar och katrinplommon/päronpuré som efterrätt.
Bra att ladda upp honnom ordentligt innan vi skulle fara på babysimmet.
Han älskade att vara i vattnet den här gången också, de va superhärligt verkligen!
De är en av få saker vi gör som familj så han trivs verkligen med att ha pappa med sig också!


Igår tog vi en ny promenad med Joanna och Maria innan de va dags för sista babysången för i år. Buhu.
De va inte så många där så de va himla mysigt faktiskt.
Och när vi kom hem så hämtade vi nästan bara upp Emil och åkte sen ut till ramsta och umgicks med Ingemar lite som var ensam hemma.
Älg-köttfersås och spagetti och fika efter de, härliga tider! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0