påskfamiljen.

Påsken har susat förbi som en rännskita i år också.
Vi begav oss mot Öland på torsdagsmorgonen runt halv 9.
Då både jag och Kristina är senila så var vi tvugna att åka förbi Vingåker på vägen ner och byta lite saker med varandra. :) Men sen var de raka spåret. Jag körde många mil kan jag säga, bra övning.
Vi kom fram till 4 tiden sådär.
Thelma och Elin hade vart där sen måndagen redan så vi anslöt och gjorde familjen hel igen.
Åt god middag och pratade och umgicks.

På fredagen så begav vi oss till Oskarshamn med en gryta kycklinggryta för att hälsa på farmor.
Vi åt och vi fikade och visade farmor att vi lever alla systrarna Karlsson.
Sen begav vi oss ut till Norrby där familjen Knutsson huserar.
Alla barnen var hemma på besök där också, alltså kusinerna Marlene, Jennie och Patrik. Patrik hade med sig sonen Sixten och flickvän Hanna också förståss.
Även där slank de ner en massa fika tills magen såg ut att vara en månad längre gången. :)
Men de va trevligt att träffa HELA familjen faktiskt. :)
Ett stort minus till kvällen var att jag kände mig sämre och sämre ju längre tiden gick, och förkylningen var ett faktum.

På lördagen så kände jag, Thelma och Emil för en snabbis till Kalmar efter frukosten.
Vi åkte in till Hansa city och shoppade lite kläder. Jag och Thelma hittade saker att handla i alla fall och jag handlade stora doser på apoteket :)
Sen ilade vi hem till en god påsklunch hemma igen.
Rökt fisk,rökta räkor, ägghalvor, jansson, korvar och god skagenröra mm.
Framåt eftermiddagen så kändes de alldeles förfärligt att sitta inne när vädret var så underbart!
Far, flickorna och Emil begav sig då ut i naturen. Vi for till en fornby och promenerade runt ibland vitsippor och historia. Då vi kände oss pigga som få så begav vi oss på en 2 km skogspromenad till en stor fornborg och kikade där också, och dom 2 km tillbaka. På vägen stannade vi upp och kikade på grodyngel och stora feta blodiglar i en göl som vi gick över på en planka längs stigen. De var en alldeles förträffligt vacker eftermiddag på en historisk promenad i ölandsskogen. Sen avnjöt vi tok-god lammiddag på kvällen. Lammfile, rotfrukter i ugnen, kantarellsås och ostcream. Och en smarrig kladdkaka med grädde till efterrätt.

Söndagen så slöade vi oss fram på förmiddagen.
Men till eftermiddagen så var vi allihopa bjudna till Johanna, Martin och Poppen på påsklunch.
Anna, Yussi, Marianne och Rafael var också nere och hälsade på och anslöt. Och Molly förståss.
Vi blev bjudna på en ugnsbakad lax med potatis och sås och till efterrätt en citronpaj med grädde. Smarrigt till tusen. Skippospel och slöhäng bjöd kvällen på.

Efter frukosten på måndagen så var vi tvugna att säga hejdå till Thelma, Pappa och Maggan.
Sen fiskade vi med oss Elin till oskarshamn och besökte Mor.
Vi hann säga hej Till Sven, ta en promenad i hamnen och stan. Och Elin, Emil och Mamma hann med en tur med karusellen i hamnen också. (jag och magen fick agera kläd och väskhängare poch hoppa över karusellåkandet.)
Mattias kom och mötte oss på stan och vi begav oss på resturang för lunch/kvällsmat. De blev thailändskt, och mongoliskt. :P
Framåt fyra fick vi tacka för oss och vända bilen mot Uppsala igen.

Så hemskt att tiden ska gå så hemskt snabbt bara. :( Och de sög ju verkligen att bli sjuk mitt i allt när man är ledig och ska ta de lugnt. Typiskt. Men annars var påsken toppen.
Älskade familj!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0