Fingerstrumpa.

Nu har jag sett insidan av akuten på akademiska sjukhuset två gånger. :) Inte dåligt.
Efter stängning så skulle jag tömma somtunnan i kontainern bakom butiken. Där i låg en sönder glasvas som jag med soptunnans tyngd som hjälp tryckte rakt i fingret. Ajdå.
Jag fick panik, Linda fick panik och fingret spydde upp blod.
Svärmor och svärfar fick komma och hämta stackars mig efter att jag konstaterat när jag tittat på fingret och pölen med blod att ett plåster skulle hjälpa föga.
Dom körde mig till akuten där jag bara fick vänta en stund. Kanon.
Fyra stygn i vänster långfinger blev resultatet. Tio dagars antibiotika, stygn i minst två veckor och byte av bandage hos sjuksyster på vårdcentralen. GUD så jobbigt.

Men jag ska ju vara jävligt glad att de är vänster hand och inte avtryckarfingret.
Jävlar vilken otur de skulle ha vart, för imorgon börjar jag min 3 dagar långa intensivkurs för jägarexamen! :)
HÅLL tummarna nu, jag är så jävla nervös.
Undrar om man får handikapp nu då?! :)


Kommentarer
Postat av: Lina

nejmen lilla du! stackars!

2010-09-25 @ 12:27:49
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0