Synonym på snö är Blöttvittskitfrånhelvetet.

Igår kom snön.
Inte lite fjun som seglade i skyn och försvann när dom landade på marken.
Nej, utan riktigt jäkla skyfall med snö, hela dagen och 2 decimeter på marken.
Jag och Sara var överlyckliga- INTE när vi behövde släpa runt vagnarna i 2 decimeter blötsnö. <3
Sen fick jag vänta på bussen i 25 minuter. Då hade 4 väntade busstider passerat och inte en skymt av någon buss. Sen fick man stå som en packad sill med hjärtat i halsgropen med tanke på hur bussgubben körde.

När jag precis hade krypit ner i sängen och somnat, då kommer Emil hem och ber mig hoppa i kläderna och komma och hjälpa honnom.
En tröja ut och in-bak och fram, långkallingar,raggsockor, jacka och stövlar (vrålsexig alltså) så stappla jag ut.
Emil hade försökt i 25 minunter att få upp våran bil med sommardäck, på våran parkeringsruta men bara slirade och spann runt, de bara gick inte. Så jag fick sätta mig och gasa medans han puttade på.
Just då, kl kvart över 11 på kvällen, nysomnad och nyvaken i underkläder puttandes på bilen i snöfall, då ÄLSKADE jag snön <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0