Pang i bygget

Dom där rackarns 8 kvadraten har då minsann skapat mer problem och värre jobb än va hela resten av lägenheten gjorde för två år sedan.
Väggarna är snea och skeva,buktar ut och lutar.
De verkar som att dom liksom tröttnade på byggandet när dom kom till just de rummet och tänkte "ja men vadå, de ska ju bara bli förråd så de är väl inte så noga" .
Matte var här förra måndagen och hängde upp tapeterna med lite svordomar och med tungan rätt i munnen.
Och igår var de dags för golvet. Väggen buktar ut så de var stora svårigheter att få till de hela där också.
Men han är en klippa.


Vi for upp tidigt igår och for till ramsta för att byta bil.
De stod nämligen ett ikea besök på schemat.
Vi har ju tänkt oss så att ena väggen i "skrubben" ska kläs helt med hyllor för förvaringsutrymme, och att våran 12o säng ska stå där för besökar syfte.
Sen ska vi ha en ny fin 160 säng i vårat sovrum.
Så vi tänkte hinna med de igår innan Matte och Dessan skulle komma och lägga golvb kl 12.
Vi köpte oss en fin fiiin säng med stomme och allt, men själva bäddmadrassen var slut och kommer på torsdag. De kändes lagom surt. Sen handlade vi på oss hyllorna, men då saknas den viktigaste bärande stolpen. Slut och kommer in igen på tisdag. WTF. Skit ikea. De blev stressat att snurra fast allt på och i volvon och få hem de tills Matte och Dessan kom.
Men dom letade sig in med hjälp av Ingemar.
Dom la golv för glatta livet, och jag satte igång med sängskruvandet.
Emil fick fara fram och tillbaka till affärer och inhandla glömda saker.
Moa och Niklas blev sugna på att också hjälpa till med skruvandet och anlände lagom till smörgåstårtslunch. :)
jag och Niklas fortsatte skruva säng tills de tog stopp, en jäkla del va sönder och Emil fick fara till ikea och byta till en ny.
Gaveln till vår nya fina säng är tvungen att sitta fast i väggen för stöd, betongborren var tvungen att tas fram,så jag höll i borren och tryckte på borren gick av och jag tappade gräppet med ena handen av kraften och fick hela borren uppsvängd och tillsmockad över haka och käke. Jag belv alldeles yr och fick lägga mig ner med frysta grönsaker. Käken är öm,ond,svullen och röd och jag har ett stort fint sår mitt på hakan. :S De va INTE roligt alls.
Jahopp, då satt rätt storlek borr fast i väggen och var omöjlig att få ut, så Matte fick rycka ut och åka till jobbet efter nya saker.
Efter mycket bestyr så sitter öntligen gaveln fast.
Vi fortsatte att skruva säng och upptäckte precis efter att ikea stängt kl 6 att ännu en del var sönder. De är ju bara inte sant tänkte vi då och önskade oss pizza till kvällsmat.
Moa och Emil fick åka och inhandla pizza till oss alla 6. En stor familjepizza kebab och lite andra pizzor.
De första jag lyckas med när pizzorna kommer hem är att tappa ner hela familjepizzan upp och ner på köksmattan. YES. Som att den här dagen inte kunde gå värr.
Med lite extra kryddning fick vi utstå att äta även den.
Vi fick tillslut ihop sängen så pass mycket att den gick att sova i lite provesoriskt med madrass och annat från den gamla sängen. Ja oj oj, jag däckade i alla fall.
Men de är ju alltså fortfarande inte klart med allt.
Vi väntar nog på mer hjälp med hyllorna sen när alla delar är här.
Ni får se bilder senare.


Kommentarer
Postat av: Lina

ojoj. låter som att det rummet orsakat en hel massa bekymmer. men ack vad fint det kommer bli sedan! ska bli spännande att se! det positiva med alla bestyr är att du får bra bloggmaterial :) kram på dig.

2010-05-11 @ 23:07:09
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0