Gnissel och oljud.

Visst är de mysigt med en man som sitter och spelar akustisk gitarr i solen och sjunger till när man strosar på stan med en glass i handen en sommardag. De är ju en dröm.
En mardröm är när en ung turk-kille står utanför dörren till jobbet från kl 9 på morgonen till 20 i 6 på kvällen och spelar en och samma låt så falskt de går på dragspel!
Jag har otaliga gånger varit nära ett nervsammanbrott och velat kasta något på honnom.
Seriöst, står han där imorgon med så ska han få se på andra bullar!!
De roliga var att vid 20 i 6 så kommer en äldre turk och byter av våran kråka och sätter sig där istället. Den killen kunde spela mer än en låt och var mycket bättre! Frågan är, varför fick vi kråkan i nästan 9 timmar, och den bra killen i tjugo minuter?
I natt ska jag drömma om en go filur som spelar elgitarr och drar härliga guns n roses riff utanför Belis/Folkes dörr imorgon. Vem vet, de kanske kan bli sant?!

Kommentarer
Postat av: Lina

det är onsdagmorgon, jag har precis öppnat fönstret.. jag hör dragspelsmusik! förstår om du tröttnar!

2010-05-05 @ 10:49:17
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0