Mat i magen, stor som en SOL.

Jag har ju glämt skriva om söndagen. :)
Vi slafade väl fram till 8 då jag trillade ur sängen och hittade två jätte pigga människor i min soffa som tittade på film och väntade på att vi skulle vakna. Mamma och Sven alltså.
Solen sken utanför fönstret så vi dukade fram frukosten på balkongen, mysigt värre.
Mamma och Sven begav sig ganska kort efter frulle på balken, dom tog en väg via haga slott och vingåkers factory outlet och hem till Svens nya barnbarn som kommit från BB. :)
Jag begav mig iväg på en frisk promenad i solen, (hamnade dock på en sten i solen en braaaa stund) vi har ju ett så fint naturreservat ett stenkast från oss som man kan promenera i. :)
När jag lufsade fram där i skogen så ringde Lina och tyckte att sällskap under solning hos Linda vore trevligt.
Jag begav mig dit på min gamla cykel och hamnade på en filt med flickorna i ett par timmar. SOOl.
Men molnen kom och alla flickor hade andra planer så jag begav mig av till loppisen som är borta vid maxi varje söndag. Jag hann precis innan alla klappade ihop sina bord och packade grjerna. Men de ända jag kunde finna mig var en fin kakburk för 5kr. :) När jag precis började närma mig slutet så ropar en man i megafon "tack för idag allihopa, nu är kl 3 och vi packar ihop, de finns korv,bullar och kaffe kvar som nu är GRATIS."
Oh tänkte jag, en korv skulle sitta fint, och börjar spurta mot fika-bordet. " Tjejen i blå tröja leder så de är dags att sätta fart" skrek gubben i megafonen. Vi kan ju alla gissa oss till att jag hade blå tröja, och kände mig väldigt träffad. Frida, matvrak nummer ett, som vanligt.
Korv-mätt kom jag hem till soffan, där Emil var parkerad för tennis-finalen.
Helt plötsligt så mörknar de och himlen öppnar sig. Vi satt lika chockade båda två. Regn, vart kom de ifrån?
Kändes helt klart som att mitt kalle anka-moln hade letat upp mig igen efter att ha varit på villovägar.
Efter lite tennis och övervägande så duschade vi och fixade till oss lite och for till stan för middag i stället.
Kinabuffé är väl aldrig fel, eller?
Jag åt som en svältfödd, 4 tallrikar fulla plus ett litet fat med glass och frukt till efterrätt. :) Mums.
Ica väst fick bistå med lite hyrfilmer så kvällen i soffan var räddad. Jag hamnade dock i någon form av matkoma och somnade ganska snart efter vi satt på den första filmen. :) Vadå halv 8 går väl alla små barn och lägger sig? :) Men när vi började prassla med godispåsen till andra filmen så var jag pigg som en mört igen. Lustigt att jag och mat är så bra kompisar. :) Wallander en ny film fick jag se hela innan sängen fick ersätta soffan.


Kommentarer
Postat av: Lina

oooh, jag tycker om Wallander!

2010-06-09 @ 19:48:41
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0