Jag, bara jag, med MOD.

Ibland är de bara så....man vill lägga sig ner och dra täcket över sig, gräva ner sig eller hoppa framför tåget.
Idag har varit en sådan dag.
Hela veckan har varit en sån vecka.
Den här våren har lite varit en sån vår.
Och för min del har de här senaste året varit ett sånt år.
Jag kanske inte ska hänga ut min hälsa i de öppna på min blogg, men jag tycker ändå nu att de inte är något jag behöver skämmas för.
Jag har nu i dag fått de bekräftat att jag med stark tro har något som heter vestibulit.
Jag har sedan i mars förra året haft en brännande känsla i underlivet, i vardagen och efter samlag.
(de känns mer respektabelt att använda fackliga ord).
Jag har av min gynekolog fått trotts att testerna inte visat svamp fått otaliga svampmediciner för detta.
De har inte alls hjälpt ett dugg, inte ens lite grann någon gång.
Frustrationen har varit total!
Nu i veckan visades ett program, Uppdrag granskning där dom tog upp denna sjuka kallad Vestibulit.
Läkare vet inte vad de är dom har att göra med, och tacklar oftast de hela med just svampmediciner.
De är inget du kan ta ett test och se ja men de är ju vestibulit, utan de är med många indisier som man kan sätta den diagnosen. (www.vestibulit.se) Jag har läst om de, sett detta program och själv förstått alla självklarheter vad de är jag har ,just den här veckan. Idag var jag hos gynekologen och fick äntligen hjälp för rätt sak.
Tabletter, bäckenbottenövningar,kräm,avhållsamhet,sluta med p-piller och jobba med den psykiska biten att bli bra. Jag hoppas att äntligen bli av med detta besvär.
Och jag, med 30 000 bevisade fall, och om inte fler kvinnor där ute som inte får hjälp för sitt problem tycker att läkare är PISS. De är ju sjukt att man ska behöva felbehandlas i över ett år innan man får hjälp för rätt sak. De är ju inte småpotatis, utan de förstör människors liv. Och jag vill bara sätta ner min fot och säga, de är inte pinsamt, de är inte mitt fel, och de kan hända vem som hellst när som hellst.
Tjejer, vi måste vara starka.
Men de känns så jävla jobbigt. Jag hade mycket hellre ha svamp och ta en tablettkur som gör att de försinner på en vecka, de här tar lång tid att bekämpa. :/ Depp.


Kommentarer
Postat av: Suzanne

Tycker du är väldigt modig som vågar vara ärlig. Och det är verkligen inget att skämmas för! Jag vet en del som haft vestibulit, och det är ett rent helvete. Men det går att bekämpa, så håll modet uppe! Jag vet att det många gånger kommer kännas som att man behöver vara frisk för att orka vara sjuk, men det finns många olika metoder att slå denna sjukdom. Önska dock inte att du hellre hade haft svamp... kronisk svampinfektion är inte så jävla mycket party det heller;)



Lycka till!



Kramar Suzanne

2010-06-19 @ 00:26:14
URL: http://suzanne.webblogg.se/
Postat av: Lina

fina ord av Susanne!

Uschauscha, tänker på dig. Skönt ändock att ÄNTLIGEN få veta vad det är! Nu går det i alla fall att jobba med. Men jättejobbigt att det inte går att fixa i en handvändning när du fått lida av dessa besvär så länge redan. Kramar om. Du klarar detta!

2010-06-21 @ 00:04:49
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0