Flytt.

Äntligen är semestern här och de hade inte kunnat kännas mer underbart.
Eller ja, om de inte hade varat ett halvår förståss, med detta prima väder! :)

Men tänka sig att min första semesterdag så var de slita och släpa som stod på schemat!
Jo för nu har Sandra, Jocke och flickorna flyttat till solna. Dom har sålt sitt hus här i uppsala för att köpa en 5rums lägenhet i solna på 6e våningen, som tur var med hiss.
Emil hoppa ur sängen tidigt för att fara och jobba igår morse.
Jagsjälv fick lov att sova liten stund extra innan jag blev upphämtad kvart i tio av Ingemar och Emils bror Johan.
Vi fick börja slita i kartonger,möbler,skruvar och allt möjligt trevligt så fort vi var på plats i slavsta.
De kändes kanske inte jätte toppen att dom valt en av dom varmaste dagarna på året till att flytta på.
Svetten rann bokstavligt talat om oss alla, men karlarna hade lyxen att kunde slänga av sig tröjorna. :P
När vi lastat första lastbilen så for jag, Sandra och Ingemar och hämtade ut lite av deras nyköpta möbler. Avlastningen i solna blev relativt smärtfri, med undantag från en liten bom med knapparna för att höja och sänka lastbilsrampen, men de var bara en stackars liten byrå och Erik och Jocke som fick de lite hett om öronen. Jagsjälv satt och skruvade malmbyråer från Ikea med gott mod, för malm- de är jag proffs på! :)
Då vi återvänt till uppsala så stod en bjudning på Mariannes på schemat, smarrens och Emil anslöt sig efter jobbet. Vi lastade ännu en lastbil full och såg mannskapet kapitulera. Johan, Ingemar och Jockes bror Erik kastade handuken och begav sig hem, så jag och Emil var tvugna till ännu en sväng till Solna för att hjälpa lasta av de sista tunga.
Tänka sig att dom kan ha så mycket grejer, trotts att soffa,dubbelsäng,soffbord,byråer,säng till Elin,matbord och stolar var nytt. :) Well, två lass gick de.
Jag som från första början inte skulle hjälpa till alls, gled på ett bananskal genom hela prosessen.
De var bara jag förutom dom som faktiskt flyttade som var där och svettades hela långa dagen och offrade viktiga timmar i solen för min bleka uppsyn.
Men Sandra kände sig generös och sa att de var líte "gratis loppis" för oss där. De dom inte skulle flytta med fick vi göra anspråk på. Vi beslagtog en gasolgrill. :) Yey.
Grillning hos oss i sommar? Ni är välkommna!
Frida out.


Kommentarer
Postat av: Lina

vad snäll o hjälpsam du är! ha en riktigt skön semester!

2010-07-09 @ 10:55:43
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0