Sämsta presenten EVER!

Jordens sämsta present MÅSTE vara blomstercheckar!!!
Ni florister måste väl hålla med mig om de?!
Jag menar, hur många procent av dom som handlar med blomstercheckar använder dom för att köpa blommor till sig själv??
De kan i alla fall inte vara många.
"Ah jag har blomstercheckar för 250 kr, och jag ska ha en blomma till en man som fyller 50 år, de får inte kosta mer än så!" Typ den frasen eller liknande har man ju hört massor med gånger.
Då har ju dom fått blomstercheckar av någon som då alltså i princip kanske "köper" en present till någon dom alls inte känner, bara att de är en hand i mellan där.
Här får du blomstercheckar, och du tänker, Åå fan va bra, då slipper jag ju själv betal för tant astas blomma vi måste köpa och ha med oss nästa vecka. Toppen!

Jag undrar hur många som tänker och gör likadant med andra värdecheckar och presentkort?
Här får jag ett presentkort på ginatricot i julklapp, och jag tänker YES nu får jag köpa något fint till mig själv. För de är ju min present.
Jag tänker ju inte, wow fan va bra, Moa fyller ju år i mars så jag kanske kan köpa något till henne för de här presentkortet!!

Jag tycker i alla fall att de är en principsak och att de känns sjukt dåligt att köpa något till någon annan för en present som var menad till mig.
De är ju väldigt pissigt, och att vara otacksam på ett sätt.
Thats how i feel.
Åsikter om detta, florister?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag håller helt med dig Frida, man har hört de där många gånger! Och många glömmer bort dom och "vill bli av med dom"

2010-01-27 @ 22:03:29
URL: http://frokenflorist.blogg.se/
Postat av: jenny

Jag vet. Det är så varje dag. . speciellt nu efter jul. Sen är det måsnga som kommer med dom som har gått ut och blir nästan förbannade för att jag inte tar emot dom .. vafan .. det är väl inte mitt fel!! snarare deras jävla fel!

Sen är jag trött på alla kommentarer " klarar den sig i kylan nu" ..



Jag vill ha vår så att jag slipper höra allt tjat om extra papper.



2010-01-30 @ 20:27:54
URL: http://ferraribil.blogg.se/
Postat av: Lina

Frida! Instämmer helt och fullt. Det är otacksamt att "ge vidare" sin present. Är konstigt också att det är sådan skillnad mellan presentkort på klädesbutik och på blommor. Skärpning folk! Ta hand om dig, så ser vi till att ses inom snar framtid. Och jag är sjuukt nyfiken på en viss liten Tuva. Hihi. Kram!

2010-01-30 @ 21:15:31
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0