Slå dom lurviga och bowla.

I fredags var de dags för äventyr med jobbet igen. Dessa härliga firmafester! :)
Vi hade slagit våra påsar ihop med blomstergrossisten här i stan då vi ändå har ett nära samarbete.
Kul att få lite mer koll på vilka som jobbar där nere.
Vi möttes upp på bowlaget där vi avnjöt 3 rätters i form av en hummercapuccino till förrätt, oxfileé med potatiskaka till varmrätt, och en chokladkaka till efterrätt. :) De var helt okej mat, jag är ju inte direkt kräsen!
Sen lirades de bowling i redan uppdelade banor. Dom hade blandat oss så de var en från krukväxterna och en el 2 från snittavdelningen från gross, och en bellis i varje. :)
Jag hamnade i en trekant. Jag, Sandra och L-G.
Jag vann kan jag ju tala om! :O Över ALLA. Yes!
Jag fick till 3 strike på rad, och sen 2 spärr. De hjälpte mig att få 149 poäng på ett spel.
Siggen spelade på banan bredvid och han såg att de gick bra för mig och började hettsigt jaga mina poäng. Han ansträngde sig verkligen för att försöka slå mig. Han slutade på 148 poäng. YES, haha en liten rackarns poäng vann jag med. Tävlingsmänniska!

När alla var lagom glada och runda och färdigspelade så gick vi tvärs över gatan till Le Parc där vi helt chockerande hittar Folkes på avtackningsmiddag för Ellinore. :) (för er som inte har koll så finns de bara vi och ett ica i samma hus, dörrarna sitter med en meters mellanrum. Ica Folkes livs ägare hänger hos oss jämt,och Pontus hos dom. De blir helt otrligt mycket luncher köpta där och man har ju lite koll på dom som jobbar där.
Dom satt där och såg riktigt lugna, nyktra och tråkiga ut så vi var tvungen att sparka igång dom lite. De va skit kul. Hela Le Parc bestod av bellisar,folkesar och grossistar, bara vårt folk liksom. :)
Men jag hade ju dock stoooora planer för lördagen med så jag fick ursäkta mig tidigt och Emil hämtade upp en lagom berusad Frida. Hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0