Fru "tygnden på dalskidan älskling" och Herr "Stig Helmer"

I helgen blir de äventyr. Jippi.
Jag och Emil, Johan och Johanna och Anders ska till Romme alpin för skidåkning över dagen på lördag.
De ska bli en otroligt spännande dagstur.
Jag har ju varit i Romme en gång förut, EN gång, den ÄNDA gången jag någonsin åkt skidor förut.
Emil har aldrig någonsin åkt skidor nerför en backe större än snövallen utanför garaget.
Johan och Johanna är ju dock proffs, så dom får väl agera lärare den första halvtimmen, timmen sådär.
Anders har me åkt förut, men han har nog inget emot att börja i barnbacken en stund i alla fall. :)

Med tanke på våra ringa erfarenheter av skidåkning så äger ju varken jag eller Emil några ordentliga skidkläder, typ jacka och termobyxor. Detta var ju då ett problem som sved lite i tanken på att köpa två skiddresser för minst 1000 kr styck för EN dag. Så vi ringde till svärmor och svärfar (dom brukar alltid ha en lösning på allt.)
Dom tyckte att ja men de är ju inga problem, låna våra gamla skiddressar.
Jag är ju ingen direkt färgglad människa i vanliga fall, och gult är min värsta farhåga.
Jag visste inte om jag skulle svimma,skratta,gråta, eller kissa på mig när jag såg dom.
Kanariegula skidställ, precis likadana båda två. hahaha jag skrattade nog mest. Vi kommer ju defenitivt att synas i backen, OCH vi kommer se ut som pensionärer från sällskapsresan, MEN vi kommer vara så sjukt Hippa. Hahaha.
Jag och Emil är helt klart som ett gift par redan nu, speciellt efter den här helgen. Matchande kläder är defenitivt något som faller in i äktenskapsreglementet. :)

Ni kan nu kalla oss för Frida "tyngden på dalskidan älskling" Karlsson och Emil "Stig Helmer" Albrektsson. :)


Kommentarer
Postat av: Lina

hahahahaha, åååh herreguuuu vad roligt! ni kommer vara så otroligt snygga! Ta mycket kort! :D

2010-02-17 @ 23:15:20
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0