Frida-Dagen

Idag är de den 18 februari. Det är Min dag, Fridas dag.
Jag tycker att när de är min dag så ska de väl till att vara en alldeles utmärkt trevlig dag.
Men idag har varit bland dom sämsta dagarna på Länge. Typiskt. Har varit skit drygt på jobbet hela dagen idag, och Emil är grinig. Usch.
Hoppas att min kommande andra namnsdag blir bättre. Maria den 28 fabruari. :)


Kvinnonamnet Frida är ett fornnordiskt namn som är bildat av ordet fridh som betyder "skön, älskad , och viljestark". .Det äldsta belägget i Sverige är från år 1388. Under 1980-talet och första halvan 1990-talet upplevde namnet en modevåg. Som bäst låg Frida på 10:e plats på topplistan (1993). Numera är tendensen något avtagande. Den 31 december 2005 fanns det totalt 28 057 personer i Sverige med namnet, varav 20 653 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 613 flickor namnet, varav 444 fick det som tilltalsnamn.Namnsdag: 18 februari.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0