Trevliga kvällar.

Igår fick jag lov att skynda på stängningen på jobbet.
Jag och svärfar hade anmält våran närvaro på en jaktkväll på Upplands motor.
Man fick träffa och höra Jocke smålänning som är sjukt skicklig skytt på lerduvor mm, och även Therese Lundqvist som är Juniorvärldsmästarinna i skeetskytte prata om just skytte och teknik.
Sen fanns de lite stationer med vapen för syns skull och för försäljning.
Man blev bjuden på vildsvinshamburgare till middag följt av kaffe vilket var välkommet.
Och så fick man ju passa på att testa jaktsimulatorn på storskärm. :)
Man kan jämföra de i guitarrhero på playstation fast de är ett vapen och du får skjuta mot en skärm där de uppenbarar sig djur i olika form och på olika banor.
Man ser direkt om man träffar då exempelvis vildsvinet faller direkt, sen får man se vart på djuret man träffat och hur bra träffen tog. Man kan även se efteråt hur man höll vapnet och hur pipan rörde sig efter målet innan skottet gick. OTROLIGT lärorikt.
Jag stod i kö efter ett gäng män som såg ut som mäktigt erfarna jägare som träffade en och annan, och missade ett par stycken bara. Jag blev nervös och hoppades att jag kan träffa en i alla fall.
Jag bad om en lätt början med ett vildsvin i skritt rakt från vänster och de va busenkelt och han tyckte jag skulle öka svårigheten för mig. Jag fortsatte briljera ch träffa vildsvin i trav rakt mot mig. Dom hade inte heller en chans och jag träffade ALLA. Killen tyckte då att jag var en otroligt duktig skytt. :) Vilket kändes toppen toppen. :)
Jag blev rekomenderad av honnom att söka mig till en snubbe i sigtuna som jag kan fortsätta öva med den där simulatorn inför examen istället för att gå älgbana. Vi får väl se hur de går.
De var i alla fall en trevlig kväll.



Ikäll har man fått pilla lite och titta på en bebis, och inte vilken bebis som hellst utan Melker, Lindas och Mattias lilla son. :) MYS.

Kommentarer
Postat av: Lina

vad roligt att du är så duktig på skjutbanan! heja heja!

2010-08-27 @ 18:06:03
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0