Mickelsmäss

Idag åkte vinterjackan fram! Våran kära termometer talade om för mig att de var 2 minus ute när jag skulle cykla till jobbet i morse!! :S huuua.
Tjocka vantar blev de också.
När jag skulle hem var de förvisso fortfarande kallt, men de regnade även. Så man kom hem med en vinterjacka som vägde 7 ton och man var allmönt grinig. HÖST!
Jag börjar komma förbi de där stadiet "gud va hösten är mysig" och komma in i "fy vad jag avskyr hösten" stadiet nu! Jag brukar tycka skit om hösten faktiskt. De är kallt, blåsigt,regnigt och mörkt och jag brukar bara bli deppig och grinig.

Men mickelsmäss blev de i alla fall i helgen och de var ju en ljuspunkt. :)
Jag, Emil , Pablo, Mattias och Pierre drog oss en lååång repa med mycket nöjje och en hel del havrebollar,munkar och bärstaklämmor. Sjukt gott. De handlades strumpor, klocka, godis och en finfin kaffekvarn.
Emil tyckte han gjorde värsta kapet när han snubblade över ett halt golfsett med bag på hjul för en hundring av en glad loppisförsäljare. Jag blev inte lika road då de ser ut att vara från hedenhös tid och knappt fick plats i bilen.

Bärstaklämma paus. All heder åt Mattias som hann med att trycka i sig två stycken till och med! :)


Nu är de bara exakt ett år kvar till nästa gång. Får hoppas att man kan sticka imellan någon julmarknad med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0