Manglad.

Vilken vecka de har varit då.
Jag har jobbat över varje dag den här veckan, till minst kl 8 om kvällen.
De har vart så sjukt mycket att göra så de är inte sant alltså! :S
Huvet är inte med, kroppen är ömm, och man är så jäkla trött så man knappt vet vad man heter!

Men idag har jag vart ledig.
Vila är ju kanske de första man tänker då. Men NÄE.
Jag gick upp kl 06.15 och började styra på mig 7 lager kläder och fixa matsäck.
Sen blev jag hämtad av svärfar och jag fick köra bilen mot Lunda och en spännande rådjursjakt.
Vi mötte upp Bengt och Thomas och hunden Arro. 
Vi hade även med oss Xina så hon fick löpa lite i skogen och träna på harjakt medans.
Arro drev rådjur hela förmiddagen, men vi kunde inget skjuta.
Arro drev rådjur hela eftermiddagen, men vi såg dom bara fara förbi på för långt skottavstånd! :/ Skit också.

Sen körde jag hem med Ingemar (berömm för bra övningskörning :):).
Och så satte jag på än gång igång med att pynta jul här hemma.
Emil är ju i Tranås över helgen så jag hade bara mig själv att förlita mig på. (vilket kanske bara är en fördel)
Jsg bytte gardiner, dukar och soffkuddsöverdrag och ställde fram alla stakar och stjärnor. En omgång med dammtrasan och dammsugaren var ju en självklarhet!!
Nu sitter jag i mitt julröda vardagsröm helt manglad och utmattad och med luft i huvet och inser, jag ska jobba 6 dagar framåt nu.
När i helsefyr ska jag orka samla igen alla förlorade krafter??
Gå och lägga sig efter bolibompa hela veckan? Låter som ett alternativ.

sååå godnatt.


Kommentarer
Postat av: Lina

huuuuudå. jag kramar om dina ömma, trötta fötter och hoppas på att du får någon vilodag framöver. jag tänkte bjuda hem er på myspysfika eller middag någon kväll. men hujedamej vad tiden går och man har mycket att stå i. Bjussa på en bild på ert fina vardagsrum vettja! jag vill! jag vill! :) kraaaamar.

2009-11-30 @ 21:48:59
URL: http://linaskriver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0