Bilägare.

Igår var jag bjuden på middag his Linda, vilket var mycket trevligt.
Jag och Lina blev bjudna på kyckling och bacon gratäng med ris och sallad till, och chokladdoppad frukt till efterrätt!

När jag sedan satt på bussen hem så satt jag precis framför två damer som satt och pratade.
Den ena frågade den andra vad den skulle göra i helgen.
Och denna svarar att hon skulle hjälpa sin dotter med att lägga upp en annons på blocket på sin bil.
Bilen var ju då nybesiktigad och hade gått igenom utan problem, trotts den lilla bucklan på huven, men den var ju från 96 då, och hon skulle inte sälja den för så mycket.
Mina öron var som parabolantenner kan jag lova!
Vi har tänkt köpa någon nybesiktigad skruttbil just nu som kan gå ett år så jag hinner ta körkort. Sen så kan ju jag och Emil köpa en större bil ihop senare, typ någon kombi av något slag. De var tanken.
Så jag satt och tjuvlyssnade på damerna och kunde defenitivt inte låta bli att vända mig om och säga att Jag och min sambo leter efter en sådan bil, och ni behöver inte göra någon annons! :)
Hon blev paff men glad och gav mig vänligen nummret till hennes dotter som hade bilen och sa att jag kunde ringa idag och komma och kolla på den.
De som var ännu mer fantastiskt var ju att bilen bor på stenhagsvägen 139, men ska nu flytta till oss på stenhagsvägen 166! :) yey.
Jag ocg svärfar var och tog oss en titt på den nu ikväll och bestämde oss för att 3500 kr var den defenitivt värd.
Dom var för övrigt supertrevliga, både dotterna som skulle sälja som var 25, och hennes mamma och styvfar.
De gick ju lätt de där med att hitta en bil.
Alltså en blå Nissan sunny 96 som vi tyvärr inte kan hämta föräns nästa söndag!
Men vadå, den bor ju granne!! :)
Och de gäller verkligen att ta för sig, även om man tjuvlyssnar! Men dom tyckte bara att de var bra att vi gjorde de! Första bilen jag står som ägare på i alla fall! :)

Kommentarer
Postat av: Lina

haha! härligt Frida!! nu är turen på din sida! passa på! :D

2009-11-08 @ 18:05:58
URL: http://linaskriver.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis Frida! Vad härligt!! Och den där kyckling- och bacongratängen är ruskigt god, jag gissar att jag har ätit samma sak fast hos en annan av våra klasskamrater.. Hihi.

2009-11-09 @ 12:42:02
URL: http://frokenwesterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0