allmänt..

Hej bloggen.
Jag är trött. Väldigt väldigt trött. Jag har jobbat hela veckan, då vi haft annons.
Jag skulle faktiskt ha varit ledig i torsdags, men ack så fel jag hade i de. Telefonen ringde kl 8 och sa i örat på mig,
"Frida, bellis kommer gå under om inte du hoppar in och jobbar idag" på ett ungefär. Emmelie var sjuuuk.
Så jag fick alltså inte säga nej.
Men fuck va de känns tungt att jobba en dag som man vet att man inte borde vara där. Fy fy.
Men nu känns de betyyydligt bättre när man vet att dom närmaste 3 dagarna behöver jag inte slå en ända tanke dit. 3 dagar på rad ledig.
Finns möjlighet att de blir 4, men har inte riktigt bestämt de än dock.
Linda sa att om jag ville kunde ju kanske Angelica ta en dag av mig nästa vecka som substitut för min icke-lediga dag, men då blir de ju inga extra pengar som annars den där dagen givit mig.
Men å andra sidan så ska svärfar åka och hämta bebis-voven på onsdag och de vore ju riktigt roligt att följa med då. :)
Jag får se vad jag bestämmer mig för!

Igår flög de in en fågel på jobbet. En söt liten vilsen sparv.
De spratt verkligen till i hjärtat när den stackaren flög runt runt i panik och slutade sin färd rakt in i fönstret.
Efter krocken föll han ner i en jätte stor urna vi har i fönstret.
Jag tog mig ett dyk ner i urnan och fiskade upp den söta lilla sparven som faktiskt överlevt den fasansfulla utflykten på bellis blommor. han flög sin kos på en gång när jag släppte ut den. Räddaren i nöden. :)

Jag ska få låna en katt. Wiiiiie. En söööt katt, en Selma-katt.
Lindas katt alltså. För dom ska åka till grekland en hel vecka, och då måste ju stackars Selma ha någonstans att bo.
Emil gav faktiskt med sig med lite tjat! :) Ska bli super roligt.
Kanske man inte behöver känna sig så ensam här varje kväll, då selma är mig sällskap!
De ser vi fram emot.

snipp snapp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0