Michael Jackson, RIP.

Märklig dag må jag säga. The king of pop är död. Herre gud.
Man kan ha många åsikter om Michael Jackson, men han var fan en helt otrolig artist,musiker och entertainer!
Jag tror att han var en väldigt missförstådd och olycklig man. Han var nog väldigt ensam, eller han kände sig nog ensam i sin egna lilla värld! Jag har svårt att tro på några av dom anklagelser som har varit riktad mot honnom!
Han var en väldigt kärleksfull man tror jag bara. Och han älskade barn, men inte på de sättet!
Jag tror dock att hans person blev skadad av att bli känd så tidigt som barn, och med hans stränga far! Han fick inte vara barn då, utan levde ut sin barnsliga sida i vuxen ålder istället. Jag tycker att de är fullt förståligt faktiskt!
Men tänk på hans otroliga karriär. hans musik,hans dans. Han är ju fortfarande den artist som sålt flest album någonsin.
Bara de säger ju faktiskt en hel del om hur fantastisk han var!
Och jag menar, efter massor år av att försöka dra han i smutsen med dåliga anklagelser för att komma åt hans pengar, år med svårigheter med hälsa, och med avhållsamhet från turneer och att skapa ny musik, så sörger ju ändå världen en ENORM stjärn. Han är då inte glömd, och kommer nog inte bli de på väldigt väldigt lång tid. Jag tror inte att en förlust av en artist har varit så stor sedan Elvis dog faktiskt!
Ja jag kommer i alla fall alltid bli glad när jag hör en gammal klassisk Michel Jackson låt även i framtiden! :)
Vi får hoppas att han är på en bättre plats nu, där han är mer lycklig än han var i de jordliga livet!
RIP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0