svisch-ännu en vecka förbi.

Ja tänka sig så mycket som kan hinna hända på en vecka! :)

I måndags lyfte flygplanet från Arlanda och landade efter vad som kändes som en löjligt kort stund på Kalmars flygplats!
Gick ju tok bra, och de kändes jätte lyxigt att komma så långt på så kort tid!
Där stod ju då Far och hans fru och väntade. Trevligt mottagande, och natt-macka innan sängen.
Tisdagen var ju jäkt och stress i lagom dos innan Elin skulle springa ut kl 14.30.
Det var jordgubbs-blommor-serpentin och ballong shoppande, och lite björkris-pallande på gång på morgonen.
Sen var de ju bara att ta och smycka.
Burken hade koll på maten så de var ju lugnt.
I gröten framför skolan så hittade vi på Mor,Sven,Mattias, Morfar,Gunhild,Lisbet och Farmor.
Så de blev en hel del skrot runt halsen på henne sen!
Solen höll sig till och med framme hela dagen.
Mat,tårta och skålande med skumpa som hör studenten till blev de.
Tror nog fakiskt att hon blev ganska nöjd med sin dag!

Resten av Ölands vistelsen tedde sig väldigt lugn och skön!
Var ju då in till Kalmar och träffade Denise och hennes pojkvän Tony, och även Angelica.
De blev shopping,ikea,mat och glass. Sen for vi över till öland igen och hälsade på Angelicas vovar som befinner sig där för tillfället hos hennes svärmor. Tokigt roligt att träffa lite vänner i alla fall! Man är ju inte direkt bortskämd med de!

Flygresan hem gick precis lika smidigt som när jag flög ner. Skönt att gudarna tyckte de räckte med ett krachat par under juni månad! :)



Igår var vi på kalas hos Kevin först på dagen. Alltså laddade man med tårta och kakor inför kvällen då firmafest väntade!
Först var vi och åt på Taverna, vilket var väldigt gott! Förrätt: seefood cocktail, huvudrätt: Kycklingspätt med bakadpotatis med fårost imosat, grillade sparrisar och en murkel cappucino till sås, efterrätt: chokladkaka med vaniljglass rostade nötter och chokladsås. :) kanooooon. Mindre kanon var ju att de bara blev serverat rödvin.
Sen gick vi tvärs över gatan till bowlaget där en hård match väntade oss.
Tjejerna fick en bana, och killarna en bana. Ola vann killmatchen, och jag vann tjejmatchen! :) yey.
Men skumpan där var ju också förödande.
Då regnet strilade så tog vi en taxi hela vägen till flustret.  Där började min mage att säga tok-nej!
Jag är ju verkligen inte van vid de här alkoholandet längre, och med all denna lustiga mat under dagen så blev de nog inte så bra nej. Illa illa illamåååående och toabesök. Pinsamt.
Men de gick över någorlunda efter ca 2 timmar, och då hade jag ju inte lyckats ta mig hem än så jag blev kvar ändå. En viss respektive vägrade hämta upp mig.
Så jag dansade lite med mina arbetskamrater, och hängde i så gott man kunde.
Då jag och Nisse gav oss hade klockan blivit en bit efter kl 2.
Så vi gick i maklig takt mot rackarberget där han bor.
Regnet strilade sådär lagom upphettsande fortfarande, så fötterna var de ju kört för ganska så snabbt!
Jag hade ju sedan tänkt ta bussen hem vilket jag kunde se mig om i stjärnorna efter då den sista redan hade gått.
De var bara att ta och vandra hem i de vackra vädret.
Kom hem någon gång före 4 och sov i soffan av ren protest!
Så idag har jag ju mått som man förtjänar!
Nu vet jag ju en än gång varför jag har lagt av med att dricka alkohol! Nästa gång ska jag beställa in vatten alldeles själv!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0