Lagens slappa arm.

Kan man få mer hatiska känslor för polisen här i Sverige?? Dom kan inte ens sysselsätta sig med saker dom faktiskt behövs till. Men men.
Emil blev stannad när vi skulle ut till Thuns nu i fredags jag, han, Moa, Niklas och Sandra.
Vi såg ju att de kom en 30 skylt och Emil bromsade in och körde precis enligt anvisad hastighet, vi såg ju att polisen stod där mede så vi körde sakta, men  jag menar de tar ju en stund att bromsa ner med.
Där stod de 2 poliser och sköt med laser precis vid skylten (eller bakom skylten anser vi) och fick in att vi körde 37 efter att ha passerat skylten. Är dom helt banan i skallen eller? Vi åkte snigel fart efter skylten och absolut inga 37. Va fan de va ju 50 sträcka innan liksom. Aja matcho snuten som precis kommit från polisskolan var ju tvungen att visa sig duktig. Han va så sjukt otrevlig och dryg att man lätt hade velat ge honnom en pungspark alltså. Hade inte jag varit tvungen att sitta kvar i bilen så hade de fan hänt något alltså!! Jag hade gett han va han tålde och glad och nöjd suttit i sällen sedan!
Ja så där försvann 2000 spen av resekassan. Alla vet ju att man inte kan vinna mot en snut i tingsrätten sedan så de var ju bara att ta den jävla boten även om vi visste att vi hade rätt!!


Men igår var de bra mycket trevligare dag. Då var de dags för den 3e kräftskivan på rad. :) (inte mig emot!)
Linda och Mattias bjöd till. Så jag och kräftorna åkte dit till halv 7 ungefär. Och resten slöt till innan klockan slagit 7 då vi högg in på godsakerna.
Jag åt med gott samvete ett helt paket med jumbokräftor helt själv, plus ett dussin räkor, en halv baguette och massor med kex med ost på. :) Muuums.
De va ytterst trevlig att umgås lite med Bollnäs-människorna åter igen.
Vi spelade lite sällskapsspel, nubbade, dansade runt som tokar med fula kläder,mössor och peruker och hade de kuuuul. De är ganska så farsinerande att vuxna karlar kan ha de så kul ihop helt själva och hoppa runt, dansa, och bilda böghög. ahahaa.
Näe men de va väldigt roligt faktiskt, och jag var till och med fängelsekund för en stund. :O

Men jag tog tillfället i akt och åkte med Emil och grabbarna hem när dom passerade utanför runt 1 någon gång.
För Emil hade ju vart i Knutby hela kvällen och spelat fotboll i Byalagscupen dom har på knutbydagen.
För att ställa upp med lag måste men vara en under 15, en tjej och högst vara 2 licenserade spelar på plan samtidigt. Sen får man delta med vilka man vill i alla åldrar! :) Så Emil och Patrik fiskade upp lite folk från sin omgivning, så Kevin fick vara den under 15. och Jocke han var med som målis mm.
De gick tydligen väldigt bra för dom, för dom vann. :) haha Lilla Kavin fick lov att ta med sig bucklan hem han.

Ja ja nu är de dags att lägga krämen på morotskakan innan Sandra kommert över på fika. :) Hejrå.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo, nog kan grabbarna roa sig alltid ;)

2009-08-23 @ 21:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0