Kräftor och blåbär är bra för magen.

Igår gled den första kräftan genom strupen. Så sjukt gott.
Den årliga kräftskivan ute i ramsta var uppdukad.
Även om Emil inte var hemma så blev jag medbjuden till kräftkalaste. Men hela familjen Albrektsson.
Det var mycket trevligt, och otroligt gott. Tack.

Hur typiskt är de inte att så fort man börjar jobba igen så kommer de fina vädret?! jag har alltid samma röviga tur med vädret varje jäkla år. De är ju en jäkla tur att vi ska utomlands snart med. Man längtar ju helt sjukt mycket i alla fall.
Men jag har äntligen fått en dag på stranden idag. :) Jag och Linda blev rekomenderade att testa Tena badet.
Inte helt överaskande fanns tippsarna på plats också. Typ alla Emils familjemedlemmar, Johan med Maudan och Ingemar, Sandra, Jocke och barnen, Matte, Dessan och grabbarna. Hela familjen Albrektsson nästan andra dagen i rad.
Men de är ju bara trevlig att träffa dom kära på sin lediga dag.
De var ett trevligt litet bad med sand på botten och fint gräs att sola på och en liten kiosk.
Vi solade, badade och njöt av våran matsäck hela dagen.

Hej jag heter Frida och jag ä Blåbäroman. (Hej Frida). Jag bara plockar och plockar utan hejd. Jag har blåbärplockarrygg, fotbollar till knän, helt lila händer och en helt myggbiten kropp, men ändå så plockar jag och plockar och plockar. (vi förstå ditt problem Frida).....
Jo för så fort jag kom hem från stranden så for jag med cykeln bort till där jag sett en hel del blåbär när jag cyklat hem från jobbet om kvällarna.
Och en hel del blåbär blev de. Jag var och plockade i drygt 2 ½ timma.
Nu har jag så de räcker till ett antal pajer i alla fall, och lita ska svärmor få också! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0