Naturmänniskan.

Jag har varit en riktig naturmänniska på min semester. Jakt, svampplock,bärplock och fiske. :)
Men jag är en sådan person tror jag, de är ju bara så skönt och rogivande och roligt.
Jag kikade på vad jägarexamen kostar att ta, och de var ju fasen jäkligt dyrt. Why oh Why liksom.
Jag vill gärna kunna vara med på jakten på riktigt. Men att lägga ut 9000 bara sådär vet jag inte.
Och med tanke på att jag behöver ett körkort med för ca samma peng så kanske man ska tänka på de lite extra först.

Men jag och Emil har precis varit med Pelle och fiskat aborre. Skönt att stå och meta lite vid bryggan när solen sjunker.
Ja några storkovor blev de väl inte. Pelle vann på flest, jag på störst och Emil var väl mest glad att han fick upp någon alls. :) Någon middag fick vi inte ihop på dom där småpillarna.

Jag saknar faktiskt Bråten också!! Där är de en helt annan värld, så lugnt skönt och stressfritt.
Man går och nynnar lite för sig själv, läser en bok, solar, går på dasset, och är helt fashinerad av grodor,ödlor och paddor som kommer och snackar med dig intill knuten. Och spänningen av att passa på vildsvinen uppe på vinden när mörkret börjar att lägga sig. Ja de var bara hur skönt som hellst att få vara där. Lunka runt i skogen efter lite svamp och bär.
Man kan tänka sig en liten tant som går där inne och eldar i kakelugnen för att baka lite bröd förr, hänga lite tvätt på ett snöre vid trädet medans gubben slår skörden ute på åkern utanför. Jag tror de var väldigt skönt att leva och bo där förr!

får jag leva i den tiden nu?


Kommentarer
Postat av: Linda

Klart du ska ta jägarexamen. Jag funderar på att göra skjutprovet för högvilt innan jakten. Vet du vilken skjutbana emils pappa brukar skjuta på?

2009-08-02 @ 19:02:29
URL: http://lindapingvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0