Vårdag med småflickorna.

Lediga dagar är de man längtar till..finns de något som är skönare än sovmorgon?
Att kunna vakna själv och krypa nära emil och krama och pussa på honnom de första man gör, gud så skönt.
Men de fina vädret svek säkert bara för att jag hoppades så hårt på att de skulle vara en stor strålande sol ute när jag slog upp ögonen.

En sådan dag har i alla fall seglat förbi. Alldeles för fort.
Jag och min snutt for ner till stan till kl 11 ungefär för att söka en present till lilla prinsessan Elin.
De lilla aprilskämtet ska ha kalas på lördag, men jag jobbar i vanlig ordning denna gång med. Varje kalastillfälle så måste jag stå där och le mot tanter på jobbet. De är en jäkla massa tårta man går miste om.
Dock brukar vi väl ändå dyka upp då jag slutat jobba, men lördag följer inte de mönstret.
Vi ska nämligen ha par-middag ^^. Mer om detta senare i veckan.
Hur som haver så shoppade vi lite prinsess-prylar i form av en klänning, rosa solbrillor och ett halsband till snuttan.
De råkade väl även bli en klänning till Frida, lite påsk-prylar till hemmet och en kavaj och nya solbrillor åt Emil.
Vi råkade även slinta in på cupido och åt alldeles för mycket lunchbufé. (de här med bara nyttig mat och inte så mycket funkar sådär för mig måste jag säga.) Men gott de va de. Solen tittade även fram lagom till sista svängen på stan. wiie.

Sedan for vi hem till Sandra och barnen och fick förnöjt se Elin slita upp alla paket i ett naffs.
Tog heller inte längre tid än att få av skorna innan hon susade förbi iklädd både klänning, halsband och solbrillor. :)
Där blev de lek, disneyfilm och fika. Emil for sedan til jobbet och lämnade mig med flickorna.
Dom är ju helt klart ursöta, och de är ju inte så mycket åldersskillnad mellan dom så dom vill ju gärna ha lika mycket uppmärksamhet och precis samma leksaker. Men allt för mycket skrik,gråt och ledsenheter blev de inte. Dom är ju söta små systrar och tycker om varandra med Elin och Sophie.
Jag blev även bjuden på kvällsmat och fick skjuts till maxi för lite allmän mathandling.
Fick inte gå längre än 2 meter från vagnen och Elin skulle promt scanna alla mina varor. Men de är så roligt att vara med dom små ibland så de gjorde ingenting alls! :)

Efter en lång dag var jag äntligen hemma men hade en hel lägenhet kvar att städa. (de stod ju på dagens att-göra-lista)
aja jag är ju inte wonderwomen. Får ta tag i de lite mer imorgon efter jobbet. :)

Här får ni roas av lite allmäna bilder från dagen.


Kommentarer
Postat av: Pierre

Emil är gullig när han äter xD HaHAhAHhAhAhAhhaa

2009-04-02 @ 23:09:57
URL: http://www.pierregrettve.se
Postat av: Mika

Heeej Frida! Ska bara berätta att "grannen" från öland hittat hit ;)

Kul o se lite vad som händer i ditt liv nu för tiden! Jag föll också för grupptrycket, men ett år tidigare än dig ;) hihi!



Ha det så bra Frida! Glad Påsk!

//Mika

2009-04-03 @ 10:26:17
URL: http://mika.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0