Porsche och hembränt ger status :D

Jäklar så fort de ska gå när man är ledig. Hade ju varit bättre om ledig tid kändes dubbelt så lång så man fick njuta mer. :P Men helgen är trotts de nästan över.

Jag har syndat massor den här helgen dessutom. Massor med synd och inte lika mycket träning dessvärre.
Hela veckan har jag enbart haft en tanke i huvet....Pizza. En stor sliskig kebabpizza med mycket vit sås.
Och jag kunde ju inte motstå kraften. I fredags efter jobbet kände jag att jag var tvungen att fira att jag skulle vara ledig hela helgen, så de blev en tur till pizzerian.
Emil-"Frida är de där din pizza som ligger helt själv i ugnen?"
Frida- "Tyst, de är ju pinsamt att folk ska tro att jag ska äta hela den där själv".
Jo för sannerligen, min pizza tog upp hela ugnen. Familjepizza kebab. Hehehe
Men Emil fick lov att smaka en bit han med, och frukosten var ju klar till morgonen efter.

Och efter den stadiga och sjukt onyttiga frukosten så begav vi oss till ramsta för att låna svärfars nya leksak.
Han har nämligen bytt sin motorcykel som varit stående dom senaste åren, mot en  vit Porsche från 78. :)
Den är onekligen jäkligt tuff. Den får vi nog mycket kul med i sommar.
Vi hann med en sväng runt stan, och så stannade vi till vid gränby och införskaffade oss en klänning till Frida, och en massa mat och behövligt till kylskåpet. Och även grillmaterial för grillpremiären mot kvällningen.
Men grillen ville inte riktigt skruva ihop sig så som vi ville, så vi fick lov att åka till ramsta igen, lämna porschen och få grillen ihopskruvad.
Pablo skulle sedan komma över på en lyxig måltid med grillade kotletter.
De gick dock inte riktigt enligt planerna och de hela slutade med stekpanna i alla fall.
Vem har sagt att briketter är så jäkla bra att grilla me?? skit. De tok dog i alla fall.
Men maten blev god.
Vi avnjöt mat, vin och film i trevligt sällskap. :)
Vi hade ju gjort en flopp med grillen, så jag tänkte att vi provar en till för skojs skull.
Vi hade köpt hem vinet Varmt och kallt, som smakar som äppelpaj i flytande form. Kall var den ju super, och varm var ju tvungen att prövas, så kastrull åkte fram och glömdes.
De var ju varmt vin vi sökte, INTE hembränt. Men så blev de ju. Tok bränt till och med, Crap.
Men vi överlevde även den missen, vi dukade fram chips och dipp istället. Bara så ni vet så är Blood Dimond så sjukt bra så man nästan ryser. Helt klart sevärd. Jag somnade såklart under andra filmen, ingen överaskning direkt.

Idag hade jag ju tok ångest över helgens svullande och behövde träna. Men de blev ju skutet på efter att Linda messat och frågat om en tur på gränby med henne och Mathilda. Mycket trevligt. Var länge sedan man träffade Östhammars coolaste brud. :D Mycket trevligt att träffa er tjejer.
Men träning blev de nu ikväll i alla fall som tur är. Och nästa vecka ska garanterat bli nyttigare och bättre. Jag lovar.


Hungrig Frida, Coola i Porschen, Pablo gör hembränt.

kiss and godbye

Kommentarer
Postat av: emil

Yeah pizza Porsche hembränt:D

2009-04-20 @ 08:46:48
Postat av: Therese

Varm och kall är supergod. Och det var en redig pizza det (läses på östgötska)

2009-04-20 @ 16:47:18
URL: http://ladykiller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0