Jesus dör...igen!

De är påsk och imorgon dör jesus i våra tankar för mer än 2009 gången. Har inte super koll på de där med när dom började räkna åren. Hur som hellst så skall han korsfästas i min tanke.
Men jag har funderat på vad i hela världen kycklingar, ägg, fjädrar,ris, och påskkärringar har med jesus att göra. :)
Ja ja de finns nog en logisk förklaring till de med. Precis som Tomten till jul.

Jag har varit ledig nu 2 dagar på rad :D sjukt skönt.
Igår var jag och Emil och Pablo och tränade först på dan.
Sen for jag och Emil ut till ramsta för pekens stora vårstädning. Helt sjukt va de behövdes.
Stackars peken hade dammat igen både innifrån och utifrån. Vi hade nästan glömt att vi har en röd bil och inte en brun.
Men lite såpa och högtrycks spruta gjorde susen. Sommardäcken pluggades fast med så nu är vi redo att rocka hela sommaren!

Idag har vi varit på utflykt, till nya Ikea. WOW. De är ju bara helt sjukt  stort. Vi seglade förbi varenda litet rum och låtsas lägenhet och drömde oss bort till framtiden då vi är sjukt rika och har ett fett hus.
kanske i storlek med gammla ikea :D haha.
Hur som helst hade dom gjort de jävligt bra ändå, man kände sig aldrig borttappad, och man hittade de man behövde ändå. Men just den här gången behövde vi ju inget från tag-de-själv-lagret. De är då man kommer få riktiga problem. Hehe De som blev inhandlat var nya vínglas, salladsbestick, en glasskopa och en glasflaska. Småprylar helt enkelt.
Idag så lag vi träingen till eftermiddagen i stället. Tränade mig helt spyfärdig faktiskt, och har haft ont i knoppen sedan dess. Men de är väl de träning handlar om.
Igår tränade jag, idag så tränade jag :D de är bra att man vilar sina lediga dagar.
Men de känns sjukt bra med träningen just nu, så vi får hoppas de håller i sig. Beach 2009 here i come.


Hur som haver så vill jag passa på att önska alla en Glad påsk.
Jag har nu tänkt ta kvasten hem till oskarshamn och sen vidare ut till blåjungfrun. :O Har haft de som tradition i snart 200 år..mohahaha. Jag är nu ute ur garderoben.
Ses på blåkulla då alla vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0